5.6.14

פוסט קצר ולעניין על מנ"ס

מייל נטישת סל (Cart Abandonment / Recovery Email) או מנ"ס, הוא המייל שנשלח אל משתמש שהתחיל להוסיף פריטים לסל קניות און ליין ולא סיים את תהליך הרכישה. ברוח השבוע הקצר שדורש פחות דיבורים ויותר מעשים, להלן קצת סטטיסטיקות, כמה טיפים והרבה דוגמאות יפות.


קצת סטטיסטיקות

מחקרים שונים הראו שהוספת פריטים לסל משמשת את המשתמשים שלנו לא רק לשם פריקה בקופה, אלא גם לשם המשך השוואה. השוואת הפריטים יכולה להתרחש בתוך או מחוץ לאתר. המשמעות היא שאדון משתמש או גברת משתמשת עשויים לצאת מהאתר לפני סיום הרכישה, מתוך מטרה לשוב אליו בהמשך. הרבה מהם לא חוזרים. הערכות מדברות על נטישה ממוצעת של 2/3 מכל סלי הקניות - נתון שמתרגם להרבה מאוד הכנסות פוטנציאליות.  

למשתמשים שנטשו את העגלה יותר מפעם אחת יש סיכוי גבוה פי 2.6 להשלים את הרכישה. כ-72% מהמשתמשים שיסיימו את תהליך הרכישה, יעשו זאת ב-12 השעות הראשונות שלאחר הביקור הראשון. זה הוא חלון הזמן הקריטי ביותר. לפי מחקר של salecycle, כל מנ"ס שנשלח (בין אם נפתח / הוקלק / נמחק וכו') שווה מעל 5 דולר בהכנסות לאתר. לפי אותו מקור, שווי ממוצע להזמנה עבור רכישות שהגיעו ממנ"סים גבוה ב-19% מרכישות אחרות.

השתכנעתם? מוזמנים להמשיך לטיפים. אתם לא ממהרים ובא לכם לחפור? מקורות המידע ודברים מעניינים נוספים כאן:

כמה טיפים

לפני כל דבר אחר, הטיפ החשוב ביותר יהיה להתחיל להשתמש במייל נטישת סל. כל הדוגמאות בהמשך הפוסט מגיעות מעבר לים. עוד לא נתקלתי במייל כזה מאתרים בארץ (מצאתם? מכירים? שלחו לי בבקשה!!). אם יש לכם אתר קניות וערימה של סלים נטושים, אני מזמינה אתכם ליישם את הטיפים הבאים:
  1. שימו לב לזמנים - הכו במשתמש כל עוד הוא חם. תהליך ההשוואה ממשיך לקרות גם שנייה אחרי שהוא עזב את האתר. שלחו את המייל מהר כדי להשאר רלוונטים.
  2. אל תתנו לו לדמיין את זה - המייל צריך להזכיר למשתמש מה הוא רצה לקנות ולמה. לכן התוכן העיקרי שסייע לקבל את ההחלטה באתר צריך להופיע גם במייל. עבור רוב המוצרים תמונה תהיה פריט התוכן החשוב ביותר.
  3. תמריצו - עד שהמייל שלכם הגיע המשתמש כבר בדק מספר אתרים אחרים. ההצעה שהוא פגש באתר שלכם עשויה להיות פחות מפתה. זה הזמן להציע הצעה מפתה יותר. חישבו בכיוון של משלוח חינם או הנחה בקנייה הבאה. תמריצים משמעותיים יותר יכולים להתאים ללקוחות קבועים או למשתמשים שביקרו את סל הקניות שלהם כבר כמה פעמים.
  4. תקאסטמו - אתם יודעים כל כך הרבה על המשתמש: איך קוראים לו, אילו מוצרים הוא אוהב, מה עוד יכול לעניין אותו. תשתמשו במידע שיש לכם ותתאימו את המייל אל המשתמש הבודד.
  5. תפתיעו - אם השקעתם בכל מילה בממשק, זה ממש לא המקום להתרשל. אתם מכירים את הקהל שלכם הכי טוב. מה ימשוך את תשומת הלב שלהם? מה יצחיק אותם? מה יירגש אותם?
  6. תבדקו תבדקו תבדקו - לא, באמת. תבדקו. האם מייל אחד מספיק? אולי 4 עובדים טוב יותר? האם מיילים שנשלחים 27 שניות לאחר הנטישה ואורכם 246 מילים בדיוק משיגים את התוצאות הכי טובות? רק אתם יכולים לדעת.


הרבה דוגמאות יפות

טוב אולי לא ממש הרבה, אבל מאוד יפות. חיפשתי דוגמאות שיהיו משמעותית שונות אחת מהשנייה. מומלץ להגדיל ולקרוא לעומק.

המתחנחן. מקור: שופיפיי

המתחנף. מקור: צילומסך

המעודד. מקור: שופיפיי

המלחיץ. מקור: שופיפיי

הסקסי. מקור: לא ידוע

המפנק. מקור: מיינסטריט הוסט

השירותי. מקור: לא ידוע

נו, נכון קצר?

אני לא אעמוד בינכם לבין הסופ"ש. אבל אם בכל זאת בא לכם להמשיך לקרוא, הנה כמה מקרי בוחן מעניינים שאפשר לשלוף לבוס/ללקוח/לזה שתמיד מתווכח איתך במשרד:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה